jueves, 12 de enero de 2012

Cal ser bon actor per a ser mestre?


Encara que és molt complicat, l'escola és una institució injusta on hi ha un enfrontament entre valors de l'escola i els valors de la societat. No ens enganyem, l'escola està dins de la societat i per tant, reproduïx el mateix conflicte que fora entre valors correctes i incorrectes, i no sempre el comportament del professorat és tan respectuós i democràtic con cal que siga.

Malgrat això, un mestre no cal que siga un actor; cada persona porta una moral i no l'ha de amagar, l'ha de mostrar tal i com és, però, el què no és pot tolerar és que la vida dels docents no siga almenys semblant als valores que tenen que transmetre com tasca professional. El mestre té un paper molt important en l'educació, perquè reflecteix uns patrons que aniran calant en els nostres fills. El seu comportament és una referència per l'alumnat i acabaran parlant i actuant com el mestre. Què sentit té que se'ls demane transmetre pautes de convivència i no és predica almenys amb l'exemple?
El sistema educatiu té encomanades, entre altres finalitats, la preparació per l'exercici de la ciutadania i la participació activa del alumnat en la vida social i cultural amb actitud responsable, com consta en la legislació vigent. Els professors i professores com agents socialitzants que són, cal que interioritzen pautes de convivència, com, afectivitat, tendresa, autocontrol, racionalitat i que els posen en pràctica.

És fa evident que cal fer una revisió i hi ha molts passos a seguir. El problema és més greu del que sembla i necessitem una reestructuració no només de l'escola, és una qüestió que concerneix també a la societat en general .
Per tant, cal reflexionar sobre el paper del mestre en la societat i els mecanismes que utilitza el sistema per a identificar i formar models educatius que no estan d'acord amb tot allò que fins ara s'ha considerat correcte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario